Despre oamenii care ne trag in jos

Si nu o spun la modul ala la care o zic cocalarii. Nu ma refer la dusmani sau stiu eu ce alte prostii de genul asta. Din pacate sunt multe situatii in care persoanele care ne trag in jos pot fi cei mai apropiati prieteni sau chiar membri ai familiei. Asta nu inseamna ca oamenii respectivi sunt rai. Inseamna ca se tem. Stii vorba aia ca cine se aseamana, se aduna. Ei bine, in momentul de fata, tu ai prietenii pe care ii ai pentru ca sunteti la fel. Daca tu incepi sa te dezvolti devii diferit fata de ei, chiar daca in esenta esti acelasi. Sa spunem de exemplu ca incepi sa castigi mai multi bani decat prietenii tai. Considerabil mai multi. Atat de multi incat sa-ti permiti sa-ti schimbi obiceiurile, adica sa poti frecventa alte locuri, sa te imbraci intr-un mod diferit si tot asa.

Observand schimbarile pe care le faci in viata ta, prietenii tai, care se afla la acelasi nivel la care au fost intotdeauna, se sperie. Te vad diferit si asta depinde, din nou, de convingerile lor, de felul in care ei vad aceasta situatii. Spre exemplu, niste oameni care sunt de parere ca cei care se imbogatesc devin niste infumurati ignoranti, te vor percepe ca fiind fix asa. Chiar daca tu esti la fel. Altii pur si simplu se simt prost ca ei stau sa frece menta sau se multumesc cu acelasi nivel de trai in timp ce tu devii din ce in ce mai bun. Mie mi s-a intamplat ca una dintre aceste persoane sa fie, din pacate, tocmai mama mea. Din dorinta de a ma proteja, dar si din alte motive personale pe care eu le-am inteles, prin ceea ce spunea intr-o perioada critica a schimbarii mele nu ma sustinea prea mult. Asta nu insemna ca nu imi dorea binele, ci doar ca pentru ea notiunea de “bine” insemna un lucru diferit fata de ce insemna pentru mine. Pentru ea, binele insemna un job stabil, insemna sa nu ma mut “atat de repede” intr-un alt oras, sa nu-mi asum numarul mare de riscuri pe care mi l-am asumat. Pentru mine, evident, binele era fix opusul.

In cele din urma atat mama, cat si celelalte persoane care ma trageau in jos din diverse motive, au inteles ca doar pentru ca progresez nu inseamna ca relatia mea cu ei se va schimba sau ca eu devin vreo fitoasa care nu-i mai baga in seama. Ideea este ca tu trebuie sa-ti vezi de drumul tau indiferent de ceea ce spun si cred altii. Daca te iei dupa ce zice o persoana, vei ajunge fix ca ea. Si banuiesc ca-ti doresti mai mult de atat, nu?