Idei geniale vandute pe mai nimic

Venom (Spider-Man). In 1982, un fan al seriei Spider-Man, Randy Schueller, a acceptat o provocare pentru a concepe o poveste speciala pentru un concurs organizat de Marvel Comics. Ca un accesoriu pentru poveste, el a conceput si un nou costum pentru Spidey. Costumul era negru, iar emblema tipica cu paianjenul era undeva pe pieptul personajului. Era o schimbare radicala raportata la costumul in rosu si albastru folosit de personaj vreme de mai bine de 20 de ani. El a inscris ideea in concurs si a asteptat un semnal de la organizatori. Peste cateva luni, fanul Spider-Man a primit un raspuns naucitor de la editorul sef de la Marvel, Jim Shooter, in care ii spunea ca i-a placut asa de mult ideea incat vrea sa o cumpere pentru doar 220 de dolari. Schueller a acceptat pe loc. Povestea nu a ajuns in print, insa costumul, da. A aparut in mai 1984, in ideea unui organism extraterestru de culoarea petrolului, ca o gelatina lipicioasa, care cuprindea tot corpul personajului si preschimba costumul rosu-albastru intr-unul negru. Costumul a fost integrat in povestile cu Spider-Man vreme de patru ani si a fost chiar mutat pe un alt personaj, jurnalistul Eddie Brock, care a devenit rautaciosul „Venom”, unul dintre cele mai faimoase personaje de benzi desenate din ultimii 35 de ani. Venom a aparut in jocuri video, seriale tv, desene animate, ba chiar sin in Spider-Man 3, din 2007, care a incasat nu mai putin de 900 de milioane de dolari in intreaga lume.
The Call Of The Wild (Chemarea Salbaticiei). Inspirata din toate trairile sale cat timp lucrare pentru Klondike, Jack London a scris The Call Of The Wild, o poveste despre un caine care este rapit din California si este „inhamat” la o sanie, fiind nevoit sa mearga prin tinuturile din Yukon. Prima data a fost publicat in 1903, in The Saturday Evening Post, ca un serial in patru parti, care i-a platit lui London doar 750 de dolari; apoi London a vandut drepturile de autor celor de la Macmillan Publishers pentru 2000 de dolari si a transformat-o intr-o carte. Romanul a fost lansat in 1903 fiind vandut cu 1.50 dolari-s-au vandut 10.000 de copii doar in prima zi. Curand, scrierea lui London avea sa devina una clasica, cunoscuta de catre toti americanii. Pana in 1914, 500.000 de copii se vandusera in toata U.S.; pana in 1964, deja erau 6 milioane de copii vandute-a fost tradus in 48 de limbi, iar in peste 100 de ani de la prima publicare, cartea inca se mai tipareste, fiind ceruta in librarii. Cu toate acestea, pentru ca si-a dat acordul sa cedeze drepturile de autor, London si urmasii sai nu au primit niciun sfant de pe urma vanzarilor.